نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

پیروزی فرش‌آرا در لیگ برتر فوتیال| شهرآورد ضعیف

  • کد خبر: ۸۸۴۸۳
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
پیروزی فرش‌آرا در لیگ برتر فوتیال| شهرآورد ضعیف
در شبی که نبرد تیم‌های مشهدی لیگ برتر چنگی به دل نزد، فرش‌آرا به یک پیروزی شش‌امتیازی رسید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته دهم لیگ برتر فوتسال برای مشهدی‌ها که ۶ سال انتظار چنین‌روزی را کشیدند تا بار دیگر شاهد نبرد ۲ تیم فوتسال از شهرشان در بالاترین سطح فوتسال کشور باشند، هفته‌ای پُرهیجان بود. شب گذشته تیم‌های فرش‌آرا و چیپس‌کامل مشهد در سالن شهید بهشتی به‌مصاف یکدیگر رفتند و در پایان، این نماینده قدیمی‌تر مشهد در این لیگ بود که توانست با بهره‌مندی از تجربه بالایش، نتیجه بازی را به سود خود رقم بزند.

فرش‌آرا با برتری ۳‌بر‌۱ مقابل چیپس، نه‌تن‌ها در جدول چهارده‌امتیازی شد و جایگاه ششم خود را حفظ کرد، بلکه از تیم همشهری فاصله گرفت. شهرآوردی که برنده داشت، اما حقیقت آن است که چنگی به دل نزد و از حیث فنی یک دیدار ضعیف بود؛ شهرآوردی سرشار از اشتباه و ضعیف‌تر از سطح لیگ برتر فوتسال.

نیمه اول | از اشتباه‌های فردی تا بازی عجولانه

جدال تیم‌های مشهدی همان‌طور که انتظار می‌رفت، بسیار عجولانه و احساسی آغاز شد. در نیمه اول این بازی آنچه بیش از هر چیز به چشم می‌آمد، اشتباهات فردی متعدد بازیکنان ۲ تیم و سطح پایین بازی بود؛ تا‌جایی‌که در مواردی از بازی حتی شمار پاس‌های بازیکنان ۲ تیم به تعداد انگشتان یک‌دست هم نمی‌رسید و در فوتسال نوین امروز که بازی حفظ توپ است، این مسئله چیزی شبیه به فاجعه بود.

دقیقه‌۳ بازی بود که خیلی زود روی جای‌گیری اشتباه مدافعان چیپس و ضربه والی تماشایی حامد عبداللهی، فرش‌آرا به گل نخست بازی رسید. در ادامه و در دقیقه‌۹ باز هم روی اشتباه چیپسی‌ها، از روی نقطه کرنر سعید سروری کار را برای تیم زرد‌آبی میدان ۲‌بر ۰ کرد و یک‌دقیقه به پایان نیمه اول نیز اشتباه مرگ‌بار مدافع چیپس، تکمیل‌کننده پازل یک بازی پُراشتباه بود و در یک‌قدمی دروازه خالی توپ به میلاد قنبرزاده رسید تا او اختلاف را به ۳ برساند.

نیمه دوم | خطای آشکار در پاورپلی

نیمه دوم برای شاگردان جنگی با انگیزه‌های بیشتری آغاز شد. چیپسی‌ها که مقابل همشهری بازنده بودند، با عجله بیشتری به توپ ضربه می‌زدند و تمام تلاششان این بود که هر‌طور‌شده خودشان را به دروازه فرش‌آرا برسانند. در مقابل، تیم باتجربه‌تر فرش در‌پی حفظ ۳‌گل برتری و چشم‌دوختن به ضد‌حملات بود. جریان بازی در نیمه دوم رفته‌رفته و به‌ویژه بعد از پاورپلی یاران عنابی‌پوش میدان بهتر شد؛ به‌شکلی‌که تسلط چیپس بر توپ بهتر شد و فرش هم بهتر اصول دفاعی را رعایت کرد. با‌این‌همه پاورپلی ناقص چیپس، بار‌ها دروازه این تیم را با خطر جدی رو‌به‌رو کرد.

دور‌بودن و گوشه‌بازی‌کردن نفر پنجم چیپس به‌شکلی بود که عملا این بازیکن را از جریان بازی خارج کرده و انگار نفر پنجم بی‌اثر شده بود؛ اتفاقی که چند بار موجب از‌دست‌رفتن توپ و خلق موقعیت خطرناک روی دروازه چیپس کامل شد. البته فرشی‌ها هم در همین حالت نتوانستند دفاع خوبی مقابل پاورپلی حریف داشته باشند و روی صحنه تک‌گل چیپس نیز تمرکز دفاع فرش روی بازیکن ۵ حریف بود و باعث شد گوشه دفاعی فرش باز شود تا تک‌گل چیپس به تور دروازه علی رحیمی بنشیند.

حاشیه‌ها | از نیمکت شلوغ چیپس تا جایگاه همیشگی!

از نکات حاشیه‌ای این دیدار می‌توان به نیمکت شلوغ چیپس‌کامل اشاره کرد؛ نیمکتی که گویا همه در آن اظهار‌نظر می‌کردند و کادر فنی تسلط کافی بر امور بازی نداشت. بر‌خلاف آن‌ها، نیمکت فرش‌آرا که تیم باتجربه‌تر بود، آرام بود و فقط مجید مرتضایی در آن حرف اول و آخر را می‌زد. البته شلوغی عجیب جایگاه ویژه هم از نکات جالب این بازی بود؛ جایی‌که تا چشم کار می‌کرد، آدم غیرمرتبط با فوتسال در جایگاه ویژه بود و باز هم گویی در یک بازی بزرگ عنان کار از دست آن‌ها که باید برنامه مدونی برای حضور پیشکسوت و اهالی ورزش در جایگاه داشته باشند، در رفته بود.

دست‌های خالی

فرش‌آرا در شبی که شهرآورد فوتسال خراسان از حیث فنی چندان چنگی به دل نزد، توانست برنده بازی باشد؛ البته این را هم نباید فراموش کرد که نیمکت فرش و دست مجید مرتضایی برای تعویض به‌مراتب‌پُرتر از محسن جنگی و چیپس‌کامل بود و همین یکی از عواملی بود که فرش‌آرا به نسبت بهتر از حریف ظاهر شد. چیپسی‌ها که به نظر به‌شدت با فقر بازیکن و نیمکت رو‌به‌رو هستند، در بازی‌های آینده باید فکری به حال این مسئله بکنند.

مرتضایی: ۳‌امتیاز از یک تیم خوب گرفتیم

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرا بعد از پیروزی در شهرآورد مشهد گفت: بازی فوق‌العاده خوبی را شاهد بودیم. چیپس‌کامل روی دروازه ما فشار آورد، اما شاید دلیلی که ما توانستیم برنده این بازی باشیم، شناخت خوبی بود که از بازیکنان این تیم داشتیم. مجید مرتضایی افزود: این بازیکنان شاگردان خودم بودند و چند سال برای ما بازی کردند.

همین شناخت سبب شد تا در نیمه دوم ما به‌جز همان یک‌گل، گل دیگری دریافت نکنیم؛، ولی این باخت هیچ‌چیز از ارزش‌های چیپس کامل کم نمی‌کند. چیپس نسبت به آنچه من در اول فصل از آن‌ها دیدم، فوق‌العاده تیم بهتری شده است. امیدوارم در ادامه راه هم موفق باشند. وی اذعان کرد: بچه‌های ما مزد زحماتشان را گرفتند. به خودمان قول داده بودیم در این بازی آرامشمان را حفظ کنیم که این اتفاق افتاد و توانستیم یک ۳‌امتیاز خوب را از یک تیم خوب بگیریم.

مولایی: فرش‌آرا به‌خاطر تجربه برنده شد

مربی تیم فوتسال چیپس‌کامل بعد از قبول شکست برابر فرش‌آرا گفت: بازی خیلی خوبی بود؛ ولی ۲ نیمه متفاوت داشت. بچه‌های ما در نیمه اول اصلا آن چیزی که مد‌نظرمان بود، نبودند؛ اما در نیمه دوم خیلی خوب بازی کردند و به گل نیز رسیدند. وی افزود: دوست داشتیم نیمه اول هم به این سبک بازی کنند، اما این اتفاق نیفتاد و بعد از گل هم شیرازه تیم ما به‌هم ریخت.

مولایی خاطرنشان کرد: اسم دربی که می‌آید، حساسیت‌ها بالا می‌رود. این بازیکنان همه مشهدی هستند و درست است با هم رفاقت دارند، اما دوست ندارند بازی را به هم ببازند. همین مسائل سبب شد تا کار کمی سخت شود. وی تصریح کرد: فرش‌آرا به‌خاطر قدمت بیشتر و تجربه بالاتر این بازی را از ما گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->